Även om du vill åter betona de viktigaste idéerna i din uppsats, bör du försöka vara kreativ och fängslande, ungefär som ditt inledande stycke. De var nervösa och rädda. Med en icke-traditionell bakgrund, men ändå starkt förankrad i biologi, argumenterar kandidaten samtidigt för kandidatur och visar ändå ett sällsynt perspektiv. Fick du feedback från andra människor? Jag gick med i nationalgardet innan jag gick ut gymnasiet och fortsatte min tjänst när jag började på college, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. Du behöver en redaktör.
Var minnesvärd. Bli accepterad.
Vårt team av läkare och redaktörer för medicinska studenter hade nöjet att hjälpa elever att skapa följande uppsatser för gymnasieskolan. Wake Forest upprätthåller sådana värderingar av inkludering och kärlek genom Lovefest-traditionen och program som den studentdrivna DEAC Clinic. Efter att ha arbetat på gratiskliniker på landsbygden är jag fast besluten att bli en läkare som kommer att främja vårdsystem i samhället. Vidare är jag, som en förlängning av arbetet inom primärvården, intresserad av att bli geriatriker. Wake Forest, som ett av de bästa geriatriska sjukhusen i landet, har en läroplan som överensstämmer med mina intressen. Jag är övertygad om att Wake Forest genom forskning, service och patientvård kommer att forma mig till en ledare för landsbygdssjukvård för det geriatriska samhället.
Ansökningsstatus: Godkänd skola: Exempel på uppsatser för medicinsk skola Forest School of Medicine Klass av en personlig motgång jag har övervunnit är mitt bristande självförtroende. Jag var alltid ett tyst barn som växte upp med två äldre exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola gör det mesta av snacket. När jag åldrades kom jag ut mitt skal till en viss grad och blev mer utåtriktad. Jag har alltid kämpat inom ett särskilt område: att tala inför publik. Min passion för medicin växte tidigt när jag såg min äldsta syster arbeta tillsammans med läkare under hennes sjuksköterskeutbildning. Men min blyga natur fick mig att välja försköterska som huvudämne, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, eftersom omvårdnad inte kräver förmågan att tala offentligt som att vara läkare ofta gör.
Jag övervägde inte riktigt en karriär som läkare förrän min anatomi- och fysiologiprofessor föreslog att jag skulle göra det efter att ha insett min drivkraft, begåvning och passion. Trots det tog det introspektion och tid att inse att jag hade potentialen att bli en framgångsrik läkare. Under min grundutbildningskarriär har jag deltagit i många grupppresentationer under lektionerna utan fördelen av att få lära mig hur man framgångsrikt förbereder sig. Vid varje tillfälle blev jag så nervös att jag inte kunde sova hela natten innan. När jag presenterade, skulle jag vara så distraherad att jag inte kunde tänka rakt, än mindre få fram min poäng tydligt. Detta fortsatte tills jag fick möjlighet att delta i en klass som heter Peer Instruction in Laboratory Occupational Training PILOT som var en förlängning av en klass som jag hade lyckats med, Quantitative Biological Methods.
PILOT utformades för att exponera eleverna för forskningsartiklar och hjälpa till med laboratorietekniker och läxor. En stor del av betyget för klassen bestod av att under 15 minuter undervisa en laborationsdel på ett 40-tal elever. Jag valde nästan bort klassen på grund av detta krav, men bestämde mig till slut att det var en fantastisk möjlighet att arbeta igenom min personliga rädsla för att tala inför publik och bygga upp mitt självförtroende. Jag satte upp ett schema sex veckor före presentationen för att börja förbereda. Några hjälpsamma kamrater gav mig råd och berättade att att veta vad jag ville säga ordagrant var ett bra sätt att förbättra självförtroendet.
Således tränade jag dagligen fram till tre veckor innan lektionen. Jag hittade ett annat tips på nätet: att öva på den faktiska platsen för presentationen kan hjälpa till att minska nerverna. Därefter gick jag fram till en av mina laboratorielärarassistenter och frågade om han ville låta mig öva i laboratoriet. Han var en utmärkt lärarassistent och tog sig tid att se mig träna och ge feedback. Till sist kände jag att jag kunde presentera vältaligt och fick ett utmärkt betyg. Livet är fullt av utmaningar, och jag lärde mig att förberedelser är nyckeln till framgång. Jag planerade och förberedde mig tidigt, drog ur tillgängliga resurser och implementerade råd från lärare och kollegor, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. Den här erfarenheten lärde mig att jag har förmågan, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, och driva på att lyckas i läkarutbildningen och övervinna alla hinder som jag kan möta.
Jag är angelägen om att omfamna mer personlig tillväxt och realisera min fulla potential när jag fortsätter till läkarutbildningen. Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Nova Southeastern University College of Osteopathic Medicine Klass med fler exempel och de 6 stegen för att skriva en uppsats om medicinska motgångar Klicka här. Jag är en muslimsk, saudisk kvinna, men jag är inte de förutfattade meningarna om att vara nära sinnad, okulturad eller förtryckt. George C. Marshall High School visade mig hur berikande mångfald är. Mina erfarenheter fick mig att arbeta för att föra samman olika människor för att ge tillbaka. Flera år senare, på NYU, fick jag av denna personliga passion att skapa en ideell organisation för frivillig handledning. Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Albert Einstein College of Medicine Class of Klicka här för fler exempel och steg om hur man skriver en effektiv medicinsk skoluppsats om mångfald.
Från min akademiska och arbetslivserfarenhet har jag ofta arbetat med människor som skiljer sig från mig själv. Att arbeta med studenter och professorer från olika bakgrunder genom college hjälpte mig att uppskatta olika synpunkter, särskilt under min bioetikutbildning, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. När jag lyssnade på min klasskamrat, som var en katolsk hospicesjuksköterska, förklarade hennes olika inställning till vård i livets slutskede, visade det mig att jag uppskattade legitimiteten i olika åsikter. Likaså lärde jag mig av socionomstudenter om frågan om medikalisering av psykisk ohälsa, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola Jag hade inte behövt tänka på innan jag pratade och arbetade med dem.
Dessa erfarenheter kommer att hjälpa mig att bidra till samhället genom att göra det möjligt för mig att närma mig problem från flera linser och att lyssna på och värdera input från experter inom olika områden. Mina erfarenheter av att engagera mig med olika individer kommer att hjälpa mig att berika samhället på Virginia Tech. Som handledare har jag kunnat arbeta med elever i olika åldrar och bakgrunder med unika lärandemål. Till exempel min elev, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, Danny, var en vuxen student som gick lektioner på en community college och hade misslyckats med sin statistikkurs tre gånger innan han träffade mig. Även om jag hade utmärkt mig i matematiklektioner under skolan kunde jag lyssna på hans frustrationer och identifiera olika sätt att hjälpa honom exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola innehållet och kunna tillämpa det för frågesporter och tentor.
Jag hjälpte honom att navigera genom materialet och det slutade med att han klarade kursen bekvämt. Förutom mina erfarenheter av handledning har jag kunnat interagera med andra individer än jag själv genom volontärarbete. Till exempel, på Judson Park, var jag volontär genom att hjälpa en invånare, Ron, att delta i konstterapi. Ron hade drabbats av två tidigare stroke och var rullstolsbunden och hemiplegisk. Jag kunde hjälpa till att föra ner honom till konstrummet och organisera förnödenheter åt honom, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. Ron var unik i sina behov, varför han krävde individualiserad vård för att kunna delta i exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola konstterapi.
Han kämpade också med att kommunicera verbalt på grund av underskott från hans tidigare stroke. Jag anpassade mig genom att tålmodigt vänta på att han skulle svara i sin egen takt och leta efter kroppsspråkssignaler för vad han behövde för tillfället. Han kunde göra otroliga konstskapelser och visade mig motståndskraften hos individer med olika förmåga. Jag kan berika VTC-gemenskapen genom att tillhandahålla detta mångsidiga perspektiv för att hjälpa mina kamrater och i slutändan tjäna det större samhället som läkare. Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: University of Virginia School of Medicine Klass av För närvarande kan jag se mig själv praktisera medicin i en mängd olika kliniska miljöer: en privat exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola vårdsystem, en ideell sjukvårdsinrättning, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, individuell träning eller en annan miljö.
Jag är öppen för alla nya erfarenheter som läkarutbildningen kommer att ge, inklusive exponering för en mängd olika kliniska miljöer. Jag har arbetat som läkarskrivare på den största ideella hälsovårdsleverantören i Seattle och har även arbetat som volontär för ett privat specialsjukhus. Båda dessa erfarenheter har utsatt mig för en annan typ av medicinsk praxis, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, och jag har njutit av båda men på olika sätt. Jag älskade mångfalden av patienter jag mötte på den ideella organisationen och njöt av att uppleva olika klinikbesök oavsett om det var för förstoppning eller ont i halsen. Jag kunde också bevittna den mycket specialiserade och personliga vården. Jag är glad över att utforska de olika kliniska miljöalternativen inom läkarutbildningen och residenset, och ta reda på vilken miljö som bäst passar mina styrkor och intressen!
Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Stanford School of Medicine Klass av När jag plötsligt förlorade min far i bukspottkörtelcancer strax innan jag började på college, var jag förvirrad och frustrerad över min förlust, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. Även om jag hade drömt om att bli läkare sedan jag var liten, var jag nyss osäker på om medicin var rätt för mig. För jag saknade ett påtagligt mål och motivation, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola, mina studier och betyg blev lidande under mina första år på college. Jag började bry mig mycket mer om skolan och tyckte om att lära mig igen. Jag började jobba extremt hårt i mina klasser och sakta men säkert steg min GPA.
Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Rowan University School of Osteopathic Medicine Klass av Mina professionella ambitioner har alltid varit i linje med en medicinsk karriär, ända sedan jag såg min barndomshjälte och äldsta syster, Brittany, arbeta tillsammans med läkare som legitimerad sjuksköterska. Vid den tiden var jag bara åtta år gammal och ännu inte insatt i nyanserna av allopatisk kontra osteopatisk medicin. Under mina erfarenheter av läkarkåren som en exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola och mamma, jag har blivit besviken på några av de allopatiska medicinska behandlingarna.
Jag har själv behandlats farmaceutiskt med mediciner och blev icke-kompatibel exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola min behandling på grund av biverkningar. För flera år sedan fick jag diagnosen herpetisk neuralgi. Mitt recept från neurologen Neurontin, som hjälpte mot symtomen men lämnade mig i en dimma. Jag kom på mig själv att ifrågasätta om det kunde finnas en bättre metod. Som student på grundutbildningen hade jag turen att få möjligheten att lyssna på en presentation av en doktor i osteopati från Lake Eerie College of Medicine i Bradenton, FL. Talaren diskuterade osteopatisk medicin, dess principer och manipulativ medicin OMM. Han pratade om en tid då han stötte på en gammal vän som hade fått diagnosen plantar fasciit.
D. utförde OMM för sin vän och försåg honom med en uppsättning övningar att utföra dagligen hemma. Till slut behövde vännen inte operationen som hans allopatiska läkare hade rekommenderat. Efter att ha lyssnat på hans presentation kände jag att jag hade ett genombrott. Jag insåg att jag helhjärtat stödde dessa principer som den bättre lösningen som jag hade letat efter. Med osteopatisk medicin kunde jag utöva medicin på ett traditionellt sätt samtidigt som jag hade en värdefull kompetens som skulle kunna befria patienter från invasiva operationer och farmaceutiska terapier som orsakar oönskade biverkningar.
Vidare, när jag studerade för MCAT för ett år sedan, utvecklade jag en konstant vaxande och avtagande nacksmärta som skulle stråla ut till min högra axel och ner i min arm. Detta förvärrades under en period av fyra veckor, och jag tog allt större mängder exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola för att lugna symptomen. En god vän till mig är en fysioterapeut som manipulerade min ryggrad och skickade hem mig med instruktioner för en träningsplan. Hon lärde mig också hur man själv utvärderar min hållning, vilket har varit värdefullt för att förhindra ytterligare episoder. Jag var otroligt imponerad av resultatet av behandlingen som använde min egen kropp och dess muskler för att behandla smärtan utan att använda läkemedel eller lämna mig med kvarvarande underskott.
Som sådan har mitt personliga förtroende för naturliga behandlingar betonat för mig att osteopatisk medicin är den väg jag är menad att följa, exempel på uppsatsuppsatser för medicinsk skola. Ju mer jag lär mig om osteopatisk medicin, desto mer upphetsad är jag att införliva dess principer i min framtida praktik.
uppsats om rymdresor
Bakgrund: Minored i Global Health. MS1 vid University of Arizona, College of Medicine Phoenix. MS3 på Dr. Kiran C. Patel College of Allopathic Medicine. Bakgrund: Ordförande för intressegruppen för kirurgi. MS1 vid Creighton University School of Medicine, Phoenix campus. Bakgrund: Tidigare Lab TA, handledare och skribent. Specialitet: Allmänmedicin. Specialitet: Anestesiologi vid Dartmouth. MS4 vid Burrell College of Osteopathic Medicine. Bakgrund : Publicerat Writer. MS2 vid Edward Via College of Osteopathic Medicine VCOM. Bakgrund : Publicerad Författare. MS1 vid Western University of Health Sciences.
Bakgrund: Första generationens högskoleexamen och läkarstudent. MS2 vid Marian University College of Osteopathic Medicine. Bakgrund : Mentor och rådgivare. MS3 vid Touro College of Osteopathic Medicine. Bakgrund : Sekreterare i Osteopathic Student Medical Association. MS2 vid CUNY School of Medicine. Bakgrund: En del av ett Dual-Admissions-program: 7-årigt B. MS2 vid Drexel University College of Medicine. Patel College of Osteopathic Medicine. Bakgrund: En del av Dual-Admissions-programmet: B. MS1 vid Midwestern University — Arizona College of Osteopathic Medicine.
Bakgrund: Otraditionell och en mentor. MS3 vid NYIT College of Osteopathic Medicine. Bakgrund : Tidigare skrivlärare. Sms eller ring oss Virtual Shadowing Blog Recensioner Resurser Medical School Consulting MCAT Dagens fråga Lista över medicinska skolor Medical School Predictor Medical School Karta Medical School Application Timeline Login Menu. Inga produkter i varukorgen. Medical School Secondary Essays Exempel. Var minnesvärd. Gör anspråk på en intervjuplats. Bli accepterad. Hoppa till Berätta för oss om någon specifik anledning, personlig, pedagogisk, etc. varför du ser dig själv här på Wake Forest School of Medicine.
Beskriv en betydande utmaning du har upplevt i ditt liv, dela de strategier du använde för att övervinna utmaningen och vad du lärde dig av erfarenheten. Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Nova Southeastern University College of Osteopathic Medicine Klass med fler exempel och de 6 stegen för att skriva en uppsats om medicinska motgångar Klicka här. Ansökningsstatus: Godkänd valfri skola: Albert Einstein College of Medicine Class of Klicka här för fler exempel och steg om hur man skriver en effektiv medicinsk skoluppsats om mångfald. Förklara hur interaktioner med människor som skiljer sig från dig har format din världsbild och berätta hur du skulle berika VTC-gemenskapen.
Behöver du hjälp med att skriva dina sekundära uppsatser? Prisvärd sekundär uppsatsredigering Klicka här. Efter uppehållstillstånd, beskriv det samhälle där du ser dig själv utöva medicin. Hur överensstämmer dina professionella ambitioner med osteopatisk medicin? Varför är sekundära uppsatser viktiga? Gå med över 1 av våra godkända läkarutbildningssökande genom att använda Motivate MD:s granskningstjänst. Möt våra redaktörer. Michaela B. Ehab A. MS2 vid NYU School of Medicine Bakgrund: 99:e percentilpoäng på MCAT. MS3 vid University of Chicago Pritzker School of Medicine Bakgrund: Studentintervjuare för antagning.
MS3 vid University of Michigan i Ann Arbor Bakgrund: Tjänstgjorde i Peace Corps i Belize. MS2 vid Duke University School of Medicine Bakgrund: Medicinsk skola Admissions Mentor på Duke. MS1 vid Keck School of Medicine vid University of Southern California Bakgrund: Jag drev ett stipendium inom global kirurgisk forskning. MS1 vid SUNY Downstate School of Medicine Bakgrund: Författare till fem vetenskapliga artiklar i peer-reviewed tidskrifter. Emma S. MS1 vid Western Michigan University Homer Stryker School of Medicine Bakgrund: Mentor. MS4 vid University of Illinois College of Medicine Bakgrund: Publicerade ett manuskript i samarbete med Johns Hopkins University.
MS2 vid Wake Forest School of Medicine Bakgrund: Har en kärlek till narrativ medicin. MS3 vid Wright State BSOM Bakgrund: Forskare. MS1 vid Medical College of Wisconsin Bakgrund: Tidigare skriftlärare. MS2 vid Rutgers Robert Wood Johnson Medical School Bakgrund: Rådgivare och mentor. College of Medicine vid University of Vermont Bakgrund: Medical Student Ambassador. MS2 vid University of Iowa Carver College of Medicine Bakgrund: Handledare för inkommande medicinstudenter. MS1 vid McGovern Bakgrund: Forskare. Megan A. MS1 vid Medical College of Georgia Bakgrund: Tidigare handledare. MS4 vid Miller School of Medicine — University of Miami Bakgrund: Forskare.
MS3 vid Miller School of Medicine — University of Miami Bakgrund: Grundare av Empower HER. MS2 vid University of South Carolina School of Medicine-Greenville Bakgrund: Tidigare gastroenterologitekniker. MS2 vid NYU Long Island School of Medicine Bakgrund: Har en kärlek till skärningspunkten mellan medicin och journalistik. MS2 vid Penn State College of Medicine Bakgrund: Handledare och mentor. MS3 vid University of Minnesota Medical School — Twin Cities Bakgrund: Minored in Global Health. MS1 vid University of Arizona, College of Medicine Phoenix Bakgrund: Huvudmentor. Patel College of Allopathic Medicine Bakgrund: Ordförande för Surgery Interest Group.
Emma K. MS1 vid Creighton University School of Medicine, Phoenix campus Bakgrund: Tidigare Lab TA, handledare och skribent. Min koppling till barn och deras hälsa sträcker sig till medicinska kontor, kliniker och samhällen där jag har fått erfarenhet och insikt i medicin, vilket bekräftar mitt mål att bli läkare. Min motivation att göra karriär inom medicin utvecklades när min mamma, som fick diagnosen Lupus, genomgick en njurtransplantation och fick flera komplikationer. Jag minns rädslan och ångesten jag kände som barn eftersom jag missförstod hennes kroniska sjukdom. Detta fick mig att lära mig mer om medicinvetenskapen. På gymnasiet observerade jag patienter som plågades av akut och kronisk njursjukdom medan jag kort utforskade olika medicinområden genom ett sommarprogram för Mentorship in Medicine på mitt lokala sjukhus.
Förutom att skugga nefrologer på ett sjukhus och i klinisk miljö, skrubbade jag in i operationssalen, tittade på röntgenavdelningen, firade födselns mirakel i förlossningsrummet och observerade tyst en partiell obduktion inom patologi. Jag såg många patienter som var förvirrade över sina diagnoser. Jag blev imponerad av läkarnas medkänsla och den tid de tog för att lugna och utbilda sina patienter. Ytterligare erfarenheter inom medicin under och efter college formade en önskan att praktisera i underbetjänade områden. Medan jag färgade och läste med barn i patientområdet på ett familjehälsocenter såg jag hur familjeläkare flitigt betjänade patienter från låginkomstsamhällen. I en fattig by höll jag en undernärd tvåårig pojke som led av cerebral pares och hjärt- och luftvägssjukdom.
Hans familj hade inte råd att ta honom till närmaste barnläkare, några timmar bort med bil, för behandling. Överväldigad grät jag när vi lämnade byn. Många människor led av smärta och sjukdom på grund av begränsad tillgång till medicin. En läkare kanske inte kan ändra statusen för underbetjänade samhällen, men man kan lindra en del av lidandet. X, min mentor och handledare, lärde mig att utövandet av medicin är både en vetenskap och en konst. Som medicinsk assistent på ett pediatriskt kontor lär jag mig om patient-läkare-relationen och den meningsfulla kontakten med människor som medicin ger.
Jag interagerar med patienter och deras familjer dagligen. Nyfödda tvillingar var en av de första patienterna jag hjälpte, och jag ser fram emot att se deras utveckling vid på varandra följande besök. En ung pojke som genomgick en stor hjärtoperation var en annan patient som jag hade kontakt med, och såg sitt leende ansikte på kontoret ofta när han gick över från sjukhuset till sitt hem. Jag hjälpte också många upphetsade, högskolebundna tonåringar med förfrågningar om medicinska journaler för att kunna immatrikulera. Detta är medicinens konst — förmågan att bygga relationer med patienter och ha en viktig och inflytelserik roll i deras liv, från födseln till vuxen ålder och därefter.
Dessutom omfattar medicin patientcentrerad vård, som att överväga och ta itu med problem. När jag tog patientviktigheter blev jag avskräckt när föräldrar vägrade influensavaccinet och inte kunde förstå deras val. Med min erfarenhet av vetenskaplig forskning genomförde jag en informell men ändå insiktsfull studie. Över hundra familjer tillfrågades om deras specifika skäl för att vägra influensavaccin. Jag lärde mig också värdet av att kommunicera med patienter, som att förklara syftet med ett rekommenderat vaccin.
Jag hoppas kunna främja detta genom att gå på medicinsk skola för att bli en läkare fokuserad på patientcentrerad vård, lära av och lära ut mitt samhälle. Barn har varit en röd tråd i min strävan efter medicin, från att uppfatta medicin genom barnliknande ögon till att interagera dagligen med barn på en läkarmottagning. Mina mångsidiga erfarenheter av patientinteraktion och utövandet av medicin inspirerar mig att bli läkare, en väg som kräver uthållighet och passion. Läkare är livslånga lärande och lärare som utbildar andra oavsett om det handlar om vaccinationer eller olika sjukdomar.
Detta yrke kräver också förberedelser, och jag ser ivrigt fram emot att ständigt lära mig och växa inom läkarutbildningen och längre fram. För att lära dig mer om vad du kan förvänta dig av medicinstudiet, kolla in vår Studiemedicin i USA-sektionen. Logga in på ditt konto Klart. Logga in. Har inget konto? Registrera nu! Internationella studentresurser Essay Writing Center Exempel på uppsatser Exempel på medicinska skoluppsatser Exempel på medicinska skoluppsatser Att söka till läkarutbildningen är ett spännande beslut, men ansökningsprocessen är mycket konkurrenskraftig. Det här avsnittet innehåller fem exempel på medicinska skoluppsatser Medicinsk skolexemplaruppsats En medicinsk skolexemplaruppsats Två uppsatsprov för medicinsk skola Tre provuppsatser för läkarskola Fyra medicinska skolexemplar fem. Fråga: Vad gör dig till en utmärkt kandidat för läkarutbildningen?
Varför vill du bli läkare? AMCAS-uppsatser är begränsade till tecken – inte ord! Detta inkluderar utrymmen. Se till att informationen du inkluderar i din uppsats inte står i konflikt med informationen i ditt andra ansökningsmaterial. Se på uppsatsen som ett tillfälle att berätta din historia snarare än en börda. Ha intervjun i åtanke när du skriver. Du kommer med största sannolikhet att få frågor angående din uppsats under intervjun, så tänk på de upplevelser du vill prata om. När du kopierar och klistrar in från en ordbehandlare till AMCAS-applikationen online, kommer formatering och teckensnitt att gå förlorade.
Undvik alltför kontroversiella ämnen. Revidera, revidera, revidera. Låt flera läsare titta på din uppsats och komma med förslag. Gå igenom din uppsats själv många gånger och skriv om den flera gånger tills du känner att den kommunicerar ditt budskap effektivt och kreativt. Gör den inledande meningen minnesvärd. Antagningstjänstemän kommer att läsa dussintals personliga uttalanden på en dag. Du måste säga något i början för att fånga deras uppmärksamhet, uppmuntra dem att läsa uppsatsen i detalj och få dig att sticka ut från mängden. Karaktärsdrag att skildra i din uppsats inkluderar: mognad, intellekt, kritiskt tänkande, ledarskap, tolerans, uthållighet och uppriktighet. Ytterligare tips för en framgångsrik medicinsk skoluppsats Oavsett uppmaningen bör du alltid ta upp frågan om varför du vill gå till medicinsk skola i din uppsats.
Försök att alltid ge konkreta exempel istället för att göra allmänna påståenden. Om du säger att du har uthållighet, beskriv en händelse i ditt liv som visar uthållighet. Det bör finnas ett övergripande budskap eller tema i din uppsats. I exemplet ovan är temat att övervinna oväntade hinder. Se till att du kontrollerar och kontrollerar igen för stavning och grammatik! Vänd potentiella svagheter till positiva. Som i exemplet ovan, ta itu med eventuella svagheter i din ansökan och gör dem till styrkor, om möjligt. Nedanstående uppsatsprover tillhandahölls av EssayMaster. com - The Premier Application Essay Editing Service. Uppmaning: Vilken mångfald kommer du att ta med dig till läkarutbildningen? Uppsatsen uppnår sitt huvudmål att visa vilken typ av mångfald som denna sökande kommer att ge till läkarutbildningen.
Med en icke-traditionell bakgrund, men ändå starkt förankrad i biologi, argumenterar kandidaten samtidigt för kandidatur och visar ändå ett sällsynt perspektiv. Dessutom presenterade sökanden internationell erfarenhet med sofistikering. För detta projekt undersöker jag sambandet mellan binjure- och androgenapor i fångenskap med ålder, kön och olika beteendemått i olika miljöer på stressnivå. Jag trivs med den disciplin och det ansvar som forskning kräver, och jag hoppas kunna införliva det i min karriär. Antropologi är studiet av människor; medicin är vetenskapen och konsten som sysslar med upprätthållande av hälsa och förebyggande, lindring eller botande av sjukdomar hos människor.
Mina antropologikurser har lärt mig att uppskatta tvärkulturella perspektiv och deras förhållande till patologi och dess etiologi. Förstahandserfarenhet av träningsterapi och kost har lärt mig den ovärderliga rollen av förebyggande. Medicinska skolan kommer nu att ge mig den tekniska kunskapen för att lindra en kris de foie. Med en mångsidig bakgrund som inkluderar antropologistudier, arbete som certifierad fysisk tränare och erfarenhet av klinisk medicinsk forskning, bygger denna sökande ett starkt argument för sitt logiska och dedikerade val av en medicinsk karriär. Jag hörde det välbekanta ljudet av bakdörren som stängdes försiktigt. Min far kom tillbaka efter att ha kört sin smutsiga, gröna John Deere-traktor på en av våra åkrar. Även om han börjar sin dag kl.
varje morgon kommer han vanligtvis tillbaka runt kl. Jag ifrågasatte aldrig riktigt hans schema när jag var barn, men när jag började gymnasiet undrade jag hur min pappa kunde jobba så hårt varje dag i veckan och fortfarande njuta av det han gör. Han arbetar långa timmar, blir smutsig av smuts, olja och lera, och värst av allt, kan se allt hans hårda arbete gå till spillo om en dag av dåligt väder utplånar vår skörd. Det har varit många år när våra russin regnade på, våra körsbär haglades på och våra äpplen bokstavligen bakades av solen. Osäkerheten i jordbruket är så stor och så utmanande. Det slutar aldrig att förvåna mig när min pappa vaknar varje morgon för att börja jobba, att han gör det med bravur. En bondes liv kan vara mödosamt och stressigt, men min far fortsätter att utföra sitt arbete med passionerad entusiasm.
Hans engagemang och stolthet förbryllade mig under hela gymnasiet. Först efter att jag gick in i Big U började jag förstå hur han kan hålla ut och möta jordbrukets utmaningar. Jag gick in i Big U som ett litet barn som vandrade genom en park. Aldrig i mitt liv hade jag varit utsatt för något så storslaget och dominerande. Född och uppvuxen i en lantlig stad av människor, jag var inte redo för det snabba livet och folkmassorna i Chicago. Jag växte så småningom in i dess livsstil och lärde mig att anpassa mig till min nya miljö. Jag tyckte att min bioetikkurs, där vi diskuterade stora frågor inom hälso- och sjukvården, var särskilt intressant.
Dessa frustrerande situationer utsätter läkarna för en enorm påfrestning, och ändå håller de ut och fortsätter att arbeta långa timmar på sjukhus, kliniker och HMOs och ger den bästa vård de kan. Vi hör honom inte klaga; vi hör honom bara gå tidigt på morgonen. Jag såg också beslutsamhet och uthållighet i en annan miljö när jag var på BIG U: Dr. Steve Jones neurofysiologiska laboratorium. I samarbete med Dr. Jack Smith Jr. vid Big U II utförde jag immunhistokemiska experiment för att märka metabotropa glutamatreceptorer. Forskning är till sin natur mödosam och mödosam, men genom min erfarenhet med Dr. Smith, jag såg stressen, frustrationen och osäkerheten som var involverad i att få bidrag. Ändå fortsätter han sin jakt på kunskap. Trots begränsade resurser försöker han, liksom min far och den kliniska läkaren, varje dag göra sitt bästa för att nå sina mål.
Jag använde liknande driv i mina forskningsprojekt och är medförfattare till en artikel som är ett resultat av min forskning. Inspirerad av Dr. Smith, jag kommer att utnyttja den beslutsamheten i medicin. Han visade mig vad det innebär att verkligen njuta av en karriär. Jag kan ha samma njutning genom att utöva medicin - samma typ av njutning som min far har av att sköta sina fält. Att bli läkare är ett mål som många eftersträvar. Jag har kunnat uppleva osäkerheter, utmaningar och vanligt gammalt hårt arbete liknande det som läkare står inför. Men som läkarna på sjukhusen och Dr. Smith i hans labb kan jag finna lycka och tillfredsställelse i att hjälpa människor genom medicin.
Trots alla svårigheter läkare möter vill jag hjälpa människor varje dag. Att praktisera medicin är något värt stress och långa timmar. Äntligen förstår jag min far. Jag vet nu hur han kan vakna varje morgon kl. och kör sin smutsiga gröna traktor till sid. Den här sökanden utmärker sig själv genom att betona en hobby som hon älskar och står för en nedgång i hennes betyg orsakad av sjukdom. Dunkande, rusande fotsteg började ta sig in i mig. Folkmassans dån ekade när jag sträckte ut min hand för att ta emot batongen som signalerade min tur att springa.
När jag lindade mina fingrar hårt runt den kände jag hur vinden rusade runt mig och mina trötta ben började bära mig snabbare än jag någonsin drömt om möjligt. När jag rundade den sista sträckan av banan minns jag att jag kämpade mot tröttheten genom att överväga två vägar: sakta ner och ge upp min chans att vinna för att få tillfällig komfort, eller pressa mig själv ännu hårdare och ge upp tillfällig komfort för att få större belöningar senare. Jag valde den andra vägen och höll senare en trofé som representerade min uthållighet och hårda arbete. Åren av löpning - att konsekvent välja den andra vägen - har lärt mig disciplin och uthållighet. Dessa egenskaper kommer att hjälpa mig att korsa en annan mållinje och nå ett nytt mål: att bli läkare. Jag har behövt lära mig att budgetera min tid för att möta kraven från skolan, utbildningsprogram och volontäraktiviteter.
Min mest tillfredsställande volontärverksamhet var dock att delta i missionsarbete i Mexico City. I Mexico City såg jag ständigt små barn vars lidande var överväldigande. Dessa barn hade aldrig fått vaccinationer, var lössangripna och led av undernäring. De hade också ofta infektioner som antibiotika lätt kan behandla, men på grund av fattigdom lämnades obehandlade. Under en vecka arbetade vårt team febrilt för att se så många barn som möjligt och behandla dem efter bästa förmåga. Jag kommer aldrig att glömma känslan av fullständig tillfredsställelse efter en lång dag av att använda mina talanger för andras förbättring. Viljan att replikera denna känsla stärker mitt engagemang för att bli läkare. Isaac Asimov sa en gång: "Det har varit min livsfilosofi att svårigheter försvinner när de möts djärvt.
I september, i början av löpsäsongen, utvecklade jag ett allvarligt fall av mono. Mina läkare rådde mig att hoppa av skolan under en termin och inte springa på minst fyra månader. Även om jag var förkrossad vägrade jag ge upp. Jag lyckades hänga med i alla mina klasser, även när jag fick lunginflammation ovanpå mono i början av november. Jag återupptog träningen i början av december, två månader tidigare än vad läkarna från början trodde var möjligt. Idag förbereder jag mig för LA Marathon i maj. Detta test hjälpte till att forma min inställning till det arbete jag nu gör i Dr. Lees molekylärbiologiska forskningslabb.
I sökandet efter ett botemedel mot tjocktarmscancer kan arbetet bli tråkigt, och projektet fortskrider mycket långsamt. Många ger bara upp, känner att svaren de söker ligger för djupt begravda och kräver för mycket ansträngning att hitta. Men min träning och striderna jag har utkämpat med sjukdom har lärt mig uthållighet. Jag inser att många gånger framsteg platåer, eller till och med avtar innan jag hittar de resultat jag söker. Mest av allt vet jag att ju mer hårt arbete jag investerar, desto mer spännande, överväldigande och tillfredsställande är de senare belöningarna.
Som ett resultat av mina ansträngningar har jag kunnat uppleva glädjen att bryta igenom tejpen på en mållinje, ha mitt namn på en tidningsartikel i pressen, se leendet på Kellys ansikte när jag går med henne och höra det uppriktiga uttryck för tacksamhet från hemlösa barn som just har fått ett ödmjukt tak över huvudet och den medicinska vård de så desperat behöver. Jag hoppas kunna korsa mållinjen i LA marathon och komma in på läkarutbildningen i år. Den här uppsatsen är en av våra favoriter. Den sökande berättar en historia och väver in mycket information om sin bakgrund och intressen i den. Notera hur huvudrollen fångar uppmärksamheten och slutsatsen knyter ihop allt.
Aids-hospicet luktade av sjukdomar och försummelse. På min första dag där, efter en timmes "träning", träffade jag Paul, en lång, utmärglad, fyrtioårig AIDS-offer som höll på att återhämta sig från en stroke som allvarligt hade påverkat hans tal. Jag tog honom till General Hospital för ett efterlängtat möte. Det hade gått veckor sedan han var ute. Efter att ha väntat i två och en halv timme kallades han in och behövde sedan vänta ytterligare två timmar på sitt recept. Hungrig föreslog jag att vi skulle gå och äta lunch.
När den kom tog Paul sin första tugga. Plötsligt lyste hans ansikte upp med det största, mest strålande leendet. Han var på toppen av världen för att någon köpte en hamburgare till honom. Så lite köpt så mycket. Det här var en hård sida av medicin som jag inte hade sett förut. Just då och där undrade jag, "Vill jag verkligen gå in på medicin? Vad hade gjort mig så upprörd med min dag med Paul? Innan dess hade ingenting i mina personliga, akademiska eller frivilliga erfarenheter skakat mitt målmedvetna engagemang för medicin. Varför var jag så oförberedd på det jag såg? Var det dödens närhet, att veta att Paul var dödlig? Som ung pojke i det urslitna Beirut hade jag upplevt döden gång på gång. Var det hospicebornas ekonomiska svårigheter, de levande från dag till dag?
Nej, jag hanterade det själv som ny invandrare och hade till och med jobbat heltid under mina första två år på college. Ekonomiska svårigheter var inte främmande för mig. Varken ekonomisk nöd eller åsynen av döden hade avskräckt mig. Innan dagen på hospicet ville jag bara bli läkare. Mitt intresse för medicin hade börjat med att jag njöt av vetenskap. Forskning med Dr. Smith om neurodegenerativa sjukdomar stimulerade ytterligare min nyfikenhet. Lika tillfredsställande är min undersökning med Dr. Jag älskar forskning. Att titta på resultaten av ett experiment för första gången och veta att mina data, denna nyfunna information, främjar vår kunskap inom ett litet område av vetenskapen är en obeskrivlig upplevelse. Jag har njutit så mycket att jag för närvarande är inskriven i två avdelningshonoursprogram, båda kräver en hedersuppsats.
Jag tar examen nästa år med två huvudämnen – neurovetenskap och biologiska vetenskaper. Ännu värre, det kan bidra till den känslomässiga försummelse som jag tyckte var så motbjudande. Nelson, allmänläkaren som jag arbetade frivilligt för i två och ett halvt år, hade alltid sagt till mig att önskan att bli läkare måste komma inifrån. Jag tillbringade också mycket tid med Dr. Han blev min mentor. Jag insåg också att inom medicin baseras många beslut på klinisk approximation, i motsats till precisionen i labbet. Fortfarande efter två och ett halvt år på hans kontor i Park Avenue var jag oförberedd på AIDS-hospicet i en kollektiv stadsdel, och min erfarenhet av Paul. Till och med mitt arbete på familjekliniken, som betjänar en stor fattig och hemlös befolkning, misslyckades med att förbereda mig för Paul.
På kliniken arbetade jag mycket med barn och umgicks med deras familjer. Jag minns en episod när föräldrarna till en tolvårig flicka tog med henne till kliniken. De var nervösa och rädda. Deras dotter hade svårt att andas på grund av halsont och hade inte kunnat sova natten innan. Jag tog hennes vitala tecken, frågade om hennes främsta klagomål och la hennes diagram i prioritetsrutan. Efter att hon träffats av läkaren försäkrade jag hennes föräldrar att hennes sjukdom inte var allvarlig - hon hade influensa och halsont var bara ett symptom. Under min vistelse på kliniken njöt jag verkligen av interaktionen med patienter och att hantera en annan socioekonomisk grupp än jag hittade i Dr.
Men även om jag var medveten om deras fattigdom, var jag inte medveten om om de led av känslomässig isolering och försummelse. Men efter att jag tänkt på det förstod jag att mötet med Paul och jobbet på hospicet gav mig en möjlighet, hur smärtsam den än var, för prestation och personlig utveckling. Och medicin erbjuder en livstid av sådana möjligheter. Han och jag var vänner tills han dog, ungefär åtta månader efter att jag först började arbeta på AIDS-hospicet. Jag besökte honom och andra på hospicet minst en gång i veckan och ofta oftare. Min erfarenhet av Paul och andra AIDS-patienter ledde till att jag återupptog en karriär som läkare - den enda karriär jag vill göra - men en läkare som alltid kommer att ha en minut på sig att trösta.
Ja, min forskning är spännande och viktig. Ja, medicin innebär problemlösning och analys av symtom som jag lärde mig på Familjekliniken. Och ja, medicin involverar ofta klinisk approximation som Dr. Nelson lärde mig.
No comments:
Post a Comment