Utöver dessa mer omfattande krig mötte Melba också specifika strider, i synnerhet hennes första två dagar på Central. Vita människor gick i prestigefyllda skolor medan de svarta hade krigare gråter inte uppsats gå på lågskolor. Medan de gick i klassen bröt sig folkhopen in i skolan och de nio fördes till ett kontor där de vita tjänstemännen brainstormade hur de skulle få ut dem från skolan, krigare gråter inte uppsats. Genom att observera vakterna som skyddade de nio, lärde sig Melba också hur man står rakt och ser ut som en fighter. Melba var tvungen att bli en fysisk och känslomässig krigare under året för att hålla ut över det rena hatet från de som protesterade mot integrationen, krigare gråter inte uppsats. Hennes mamma hade många relationer, men gick igenom samma process som hennes senaste äktenskap. Det är genom sin kamp som de flesta afrikaner kan åtnjuta vissa privilegier som de vita.
Sociala frågor i Warriors Don't Cry
Jag har organiserat dem i tre kategorier: förståelselitterär analyskrigare gråter inte uppsats, och historiska sammanhang. Ibland vill man helt enkelt att eleverna ska reflektera över det de läser. Vilka är de viktigaste egenskaperna hos hennes karaktär? Identifiera tre personer som hjälpte Melba och beskriv kort hur de gjorde det. Vilka är några av lärdomarna hon lär sig? Hur växer hon som person? Organiseringstips: Identifiera tre inlärningsupplevelser och skriv ett stycke för var och en. Vad kostar det? Organiseringstips: Tänk på tre stora uppoffringar och skriv ett detaljerat stycke för varje. Hur kunde jag fylla sexton år om bara några dagar och bli student på Central High, tänkte jag när jag gick in genom sidodörren till skolan […]. Jag hade njutit av så många drömmar om hur sött mitt sextonde år skulle bli, och nu hade det kommit, men jag var här på den här platsen.
Är hon båda? Välj ett utdrag och förklara varför det är det viktigaste. Hur använder Beals skolan som en symbol för större idéer? Läs om den här delen av memoaren och förklara klänningens symbolik. Tips: Det representerar mer än en större idé. Vilket budskap utvecklar Beals om hur rasism påverkade hennes tankar och känslor? Använd nyckelutdrag ur texten i ditt svar. Använd exempel från memoarerna för att förklara hur Beals utvecklar detta temaämne. Tips: Se till att ta itu med självtillit och mottagande av stöd.
Använd de olika personerna i memoarerna för att förklara hur Beals utvecklar denna idé. Tips: Tänk på hur Danny, Melba, Thurgood Marshall, Mama Lois, Grandma India, Link, Minnijean och andra visar hjältemod på olika sätt. Förklara hur Beals får oss att gissa, vända blad och längta efter att ta reda på vad som händer. Identifiera tonen i memoaren och förklara hur Beals skapar denna ton genom ordval. Utbildningsnämnden för Krigare gråter inte uppsats. Vad handlade det här fallet om och hur resulterade domen i integration i Arkansas? Obs: Du måste inkludera lite grundläggande information om rollen som Högsta domstolen i USA. Perioden mellan slaveriets slut och Civil Rights Movement är känd som Jim Crow-eran. Vem var Jim Crow? Krigare gråter inte uppsats är innebörden av denna term?
Vilka var några exempel på Jim Crow-lagar och hur fungerade de för att marginalisera färgade? Vilka var de oskrivna reglerna för Jim Crow-eran? Undersök och förklara ett annat exempel där integrationen inte gick så lätt. Exempel inkluderar integration av stadsdelar, fritidsanläggningar, andra skolor, militären, restauranger och varuhus. De motsatte sig rasism genom att lugnt använda systemet, men det fanns många former av motstånd som användes i krigare gråter inte uppsats Medborgarrättsrörelse, krigare gråter inte uppsats. Forskning och förklara några av de olika former av resistens som används. Undersök en annan medlem av Little Rock Nine för att komponera en kort biografi.
Obs: Se till att inkludera någon krigare gråter inte uppsats om deras erfarenhet av att integrera Little Rock Central High School. Är segregationen vid liv och mår bra? Vad händer här? Använd aktuell information för att analysera situationen.
lära ut fem stycken uppsats
Melba var en av de nio svarta eleverna som först gick med i vita skolor. Hennes liv i den här skolan var inte lätt. Vita elever tillsammans med sina föräldrar var inte nöjda med att integrera elever. Enligt dem förtjänade afrikaner inte att lära sig i vita skolor. Dessa studenter möttes ofta av folkhop från sina medstudenter. Det är på grund av detta som president Eisenhower kom med en plan för att skydda dessa elever. Melba försöker förklara hur en elev nästan förblindade henne genom att använda syra. Alla dessa förföljelser fick henne inte att ge upp på att gå tillbaka till Central High. Guvernör Faubus stängde dock hennes drömmar genom att anta lagar som hindrade svarta från att integreras med vita studenter.
Melba tillsammans med sina afrikanska vänner gav inte upp att kämpa för sina rättigheter även efter att ha gått igenom rasdiskriminering, dödshot, övergrepp och bomber. De kallade sig Little Rock Arkansas ett namn som band dem samman som afrikaner. De fick inte studera på Central High på grund av sin svarta ras. De vita ansåg de svarta människorna som underlägsna ett faktum som fick dem att förakta afrikaner. De svarta människorna nekades tillgång till offentliga bekvämligheter som utbildning, transport och hälsa. Little Rock Arkansas hoppades därför att de skulle försöka åstadkomma förändring.
Segregation var en annan utmaning som afrikanerna stod inför. De fick inte integreras med de vita. Vita människor gick i prestigefyllda skolor medan de svarta var tvungna att gå i lågskolor. Alla dessa frågor är likartade i den meningen att de ledde till förnedring av de svarta människorna. Det är på grund av dessa sociala frågor som afrikaner inte kunde utvecklas jämfört med de vita. Den främsta anledningen till att Melba tillsammans med sina vänner var ihärdiga med att stanna i Central High var att främja integrationen mellan vita och svarta. De ville att de vita skulle ge dem en chans att lära sig i den vita skolan oavsett ras. Envishet och tillit till Gud hjälpte dem att ta itu med de sociala frågor som stod inför dem i Central High. Hon rådde henne att undvika våld till varje pris.
Vissa afrikaner beslutade på grund av ojämlikheten i Amerika att gå ut i strejker och krävde att regeringen skulle hjälpa till att skydda deras liv. Andra använde sig av demonstrationer och bojkotter. Melba fick inte bara stöd från sin mormor, utan också en vän vid namn Link. Link var den enda vita som motsatte sig elevernas handlingar i Central High. Enligt honom var det inte fel av afrikaner att lära sig med de vita. Han bestämde sig därför för att skydda Melba från hennes angripare. Farmor India, Little Rock 9 och Melba, försökte göra det rätta för att säkerställa integrerad central hög och utbildningsmässigt jämlikhet.
Det är uppenbart att vårt samhälle är fullt av sociala frågor. Melba tillsammans med sina vänner är inte de enda individerna som mötte dessa utmaningar. Ojämlikhet ses fortfarande över hela världen. Frihet att välja är inte ett privilegium för varje individ i samhället. Dessutom har yttrandefriheten varit en stor utmaning i de flesta länder. Det finns inget viktigt som att ha friheten att välja vad som är fel och rätt. Läs om den här delen av memoaren och förklara klänningens symbolik. Tips: Det representerar mer än en större idé. Vilket budskap utvecklar Beals om hur rasism påverkade hennes tankar och känslor? Använd viktiga utdrag ur texten i ditt svar. Använd exempel från memoarerna för att förklara hur Beals utvecklar detta temaämne. Tips: Se till att ta itu med självtillit och mottagande av stöd.
Använd de olika personerna i memoarerna för att förklara hur Beals utvecklar denna idé. Tips: Tänk på hur Danny, Melba, Thurgood Marshall, Mama Lois, Grandma India, Link, Minnijean och andra visar hjältemod på olika sätt. Förklara hur Beals får oss att gissa, vända blad och längta efter att ta reda på vad som händer. Identifiera tonen i memoaren och förklara hur Beals skapar denna ton genom ordval. Topekas utbildningsnämnd. Vad handlade det här fallet om och hur resulterade domen i integration i Arkansas? Obs: Du måste inkludera lite grundläggande information om rollen som Högsta domstolen i USA.
Perioden mellan slaveriets slut och Civil Rights Movement är känd som Jim Crow-eran. Vem var Jim Crow? Vad är meningen med denna term? Vilka var några exempel på Jim Crow-lagar och hur fungerade de för att marginalisera färgade? Vilka var de oskrivna reglerna för Jim Crow-eran? Undersök och förklara ett annat exempel där integrationen inte gick så lätt. Exempel inkluderar integration av stadsdelar, fritidsanläggningar, andra skolor, militären, restauranger och varuhus.
No comments:
Post a Comment